زبان / Language

اقدام عملی شرکت فولاد آلیاژی ایران برای مشارکت در پروژه بومی سازی ریل

اقدام عملی شرکت فولاد آلیاژی ایران برای مشارکت در پروژه بومی سازی ریل

 

مقدمه خبر :

موقعیت استراتژیک ایران باعث شده تا صنعت حمل و نقل ریلی کشـــور بـــا مزیت های چشمگیر و قابل توجه ای در کنار تأثیر بر رشد اقتصاد ملی و منطقه ای همراه باشد و توسعه و تقویت آن یکی از اولــویت برنامه های عمرانی به شمار بیاید. 

 

 

این مهم در سیاست های اصل 44 قانون اساسی، سند چشم انداز 1404 و برنامه های توسعه، به وضوح قابل مشاهده است و اختصاص 7.5 میلیارد دلار از محل صرفه جویی سوخت به راه آهن تا سال 1404 و اختصاص سالیانه 1500 میلیارد تومان ردیف مجزا به سیستم ریلی در بودجه سالیانه، نمونه ای از رویکرد مثبت مسئولان برای توسعه این صنعت می باشد.

 

در این میان، تأمین ریل جهت توسعه زیربناهای راه آهن کشور از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

 

تاکنون ریل مورد نیاز کشور به دلیل عدم امکان تولید داخل، از طریق واردات تأمین می گردیده که خوشبختانه با راه اندازی خط تولید ریل در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، بخشی از این نیاز می تواند در داخل تولید شود. 

با عنایت به اینکه الزام اصلی در تولید ریل، در اختیار داشتن بلومهای کاملاً کیفی و منطبق با استانداردهای روز جهانی میباشد، لذا مذاکرات سازنده ای فیمابین ذوب آهن اصفهان و شرکت فولاد آلیاژی ایران انجام گرفت تا بخشی از بلوم های فولادی مورد نیاز برای تولید ریل، از طریق شرکت فولاد آلیاژی ایران تامین گردد.

تولید این ریل براساس استانداردهای برتر جهانی و مطابق با DIN EN 13674-1 صورت می گیرد که با توجه به نوع مصرف و شرایط ویژه ریل، معیارهای کیفی بسیار دقیقی را هم برای بلوم های فولادی (به عنوان مواد اولیه اصلی) و هم برای ریل(به عنوان محصول نهایی) تعریف می نماید.

 

از جمله این ویژگیها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. این فولاد صرفاً باید به روش ریخته گری مداوم، به صورت بلوم  و با تجهیزات به روز ریخته گری و با مشخصات فنی متناسب با آنالیز مورد انتظار، تولید شود.

  2. میزان  اکسیژن ذوب باید کاملاً محدود باشد، ضمن آنکه با توجه به محدودیت های آنالیزی، نیاز است این فولاد را بدون استفاده از عناصری نظیر آلومینیوم، اکسیژن زدایی نمود.

  3. کیفیت سطحی بالای مورد نیاز بر روی بلوم جهت تضمین حداکثر عمق عیوب تعریف شده بر روی ریل نهایی .

  4. فرآیند بازرسی و کنترل ویژه جهت پایش معیارهای کیفی تعریف شده و قابلیت های تضمین کیفیت محصول نهایی.

شرکت فولاد آلیاژی ایران دارای سابقه 18 سال فعالیت ارزنده با صنایع مهم داخلی می باشد و در ارتباط با صنایع ریلی نیز از آغاز فعالیت خود تاکنون مبادرت به تولید فولادهای مربوط به پابند ریل ، پیچ پابند، تراورس، فنر لول و... نموده و با اضافه شدن موضوع تأمین بلوم برای ریل های تولیدی شرکت سهامی ذوب آهن، برگ افتخار دیگری  را به خاطر ارتباط گسترده با صنعت ریلی کشور رقم خواهد زد.

 

 

در پایان لازم است از مدیریت عالی و سایر مدیران و کارکنان شرکت معظم ذوب اهن اصفهان که با تلاشهای شبانه روزی خود ، شرایط را برای بومی سازی ریل در کشور فراهم نمودند، تشکر ویژه گردد و ضمن تقدیم خدا قوت جانانه به مدیریت عامل و کلیه همکاران شرکت فولاد آلیاژی ایران، از مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و تمامی مدیران و متخصصین این سازمان نیز که تلاش خود را برای حمایت همه جانبه از این پروژه ملی تولید ریل به کار گرفته اند، قدردانی می شود.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 1,330

بازدید دیروز : 1,647

کل بازدید : 3,321,543