زبان / Language

صعود 14 رتبه ایی شرکت فولاد آلیاژی ایران در بین 500 شرکت برتر ایران

صعود 14 رتبه ایی شرکت فولاد آلیاژی ایران در بین 500 شرکت برتر ایران

 

مقدمه خبر :

شرکت فولاد آلیاژی ایران از بین 500 شرکت برتر و بزرگ ایران با 14 رتبه صعود ، در جایگاه ردیف 134 قرار گرفت. برترین بنگاههای تجاری و صنعتی در قالب 500 شرکت بزرگ ایران روز سه شنبه مورخ 6 بهمن 94 در هیجدهمین سال رتبه بندی IMI-100 معرفی شدند. این شرکت ها که براساس اطلاعات سال مالی گذشته (93) و با احتساب حجم فروش طبقه بندی می شوند ، جزو غول های اقتصادی کشور هستند. در این همایش محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری ، علی اکبر صابری قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، محمدعلی محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و مجید درویش مدیر مرکز رتبه بندی شرکت های برتر (دبیر همایش صد شرکت برتر ایران) و مدیران بالغ بر 500 شرکت بزرگ ایرانی حضور داشتند.  

 

 

معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز در این همایش با بیان اینکه امروز از شرکت هایی تجلیل می کنیم که در سا ل های اخیر با شرایط مناسبی مواجه نبوده اند ، عنوان کرد با وجود شرایط نامناسب شرکت های داخلی توانستند رشد کنند.

محمد شریعتمداری مهمترین مشکل پیشروی سیاست ایران را اشتغال دانست و در ادامه با بیان اینکه در سالهای 91 و 92 با بیشترین فشارهای تحریم مواجه بودیم افزود : فشار این سالها اثر قابل توجهی بر اقتصاد کشور گذاشت و کشور را با یک رکود عمیق مواجه کرد این در شرایطی است که در این سال ها بسیاری از کشورها رشد دو رقمی را تجربه کردند.

به گفته وی جایگاه ایران در 10 سال منتهی به 2012 از 38 به 72 در شاخص مقاومت تنزل کرد که برای رفع این چالش نیز تدوین شاخص ترکیبی برای اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده ایم که هنوز نهایی نشده است . اینکه بدانیم در چه نقطه ای قرار داریم و دارائی کشور ما چه میزان است ، می تواند به عبور از این چالش کمک کند.  همه باید بپذیریم کشور نیازمند رشد اقتصادی است . شریعمتداری با بیان این مطلب افزود : رشد اقتصادی پایدار و متوازن اشتغال زا است و این به خودی خود حاصل نمی شود بلکه باید الزاماتی در نظر گرفت که داشتن بخش خصوصی توانمند ، محیط اقتصادی با ثبات ، تعامل پایدار و متوازن با سایر کشورها، تأمین مالی کارآمد، تجهیز و... لازمه تحقق این شعار است . خروج از رکود و واگذاری طرح های صادراتی از دیگر مواردی است که معاونت اجرایی رئیس جمهوری به آن اشاره کرده و در این خصوص می گوید:
طرح های نیمه کاره بسیاری در کشور وجود دارد که امکان واگذاری آنها وجود دارد. بدهی به بخش خصوصی مشکل بعدی است که شریعتمداری به آن اشاره کرد و افزود : بدهی دولت به بخش خصوصی رقم بسیار بالایی را شامل می شود که برای 40 هزار میلیارد تومان صدور اوراق خزانه و اوراق مشارکت در دستور کار قرار گرفته است .

قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز طی سخنانی بر برنامه ریزی کشور جهت خروج از رکود ، توسعه صادرات غیر نفتی ، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و توسعه و ارتقاء بهره وری خبر داد.

علی اکبر صالحی همچنین بر لزوم ادغام شرکتهای کوچک در بنگاههای بزرگ و پیشتاز تأکید نمود.

 

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی در این همایش عنوان کرد این سازمان از سال 77 اقدام به انتخاب 100 شرکت برتر کرده به طوری که در سال 94 این رقم به 500 برتر رسیده است و در 28 شاخص و در 29 گروه صنعتی با یکدیگر مقایسه و رتبه بندی شده اندو ی با اشاره به اینکه رتبه بندی شرکت های ایرانی با هدف شفاف سازی فضای کسب و کار کشور و گسترش رقابت بین شرکت های ایرانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی انجام می شود ، افزود : رویه انتخاب شرکت های برتر در 28 شاخص خلاصه می شود که شاخص « میزان فروش » مبنای اصلی و مهم آن است به دلیل اینکه مشخص شود شرکت مورد ارزیابی چه تاثیری بر اقتصاد کشور داشته است .

محمدعلی محمدی در ادامه افزود در ارزیابی شرکت ها به هدف داده های اصلی و شفاف سازی در فضای کسب و کار اثر بخشی بنگاه ها در اقتصاد کشور و گسترش رقابت بین بنگاه های اقتصادی مد نظر بوده و در ارزیابی شرکت ها این اهداف پیگیری شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت براساس ارزیابی صورت گرفته از میان 500 شرکت برتر انتخاب شده سال جاری حدود 85 درصد از سهم فروش شرکت ها به 100 شرکت اول و 15 درصد به 400 شرکت بعدی اختصاص داشته است.

براساس گزارش ارائه شده ، فروش شرکت اول فهرست ، نسبت به فروش شرکت صدم معادل 8/23 برابر بزرگتر است.

مدیر مرکز رتبه بندی شرکت های برتر نیز در این همایش اعلام کرد در فهرست 500 شرکت ، شرکت ها براساس شاخص میزان فروش به پنج دسته صد تایی تقسیم می شوند و شرکت های هر دسته براساس 27 شاخص با یکدیگر مقایسه و رتبه بندی شده اند مجید درویش با اشاره به پرفروش ترین شرکت ها براساس سال مالی گذشته ادامه داد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، با 30 هزار میلیارد تومان پرفروش ترین شرکت سال 1394 بود و پس از آن شرکت پالایش نفت اصفهان ، بانک ملی ایران ، شرکت پالایش نفت بندرعباس ، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان ، بانک پارسیان ، شرکت ایران خودرو ، شرکت پالایش نفت تهران ، بانک ملت و بانک تجارت در رده های بعدی قرار گرفتند.

درویش با بیان اینکه شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، بانک ملی و سرمایه گذاری نفت ، گاز و پتروشیمی تأمین ، دارای بالاترین ارزش افزوده در سال گذشته بوده اند ، گفت طبق روال سال های گذشته باز هم بانک ها ثروتمندترین شرکتهای کشور هستند و بیشترین دارایی شرکت ها به ترتیب در اختیار
بانک های ملت ، ملی ، صادرات ، تجارت و پارسیان است .

مدیر مرکز رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی در ادامه با اشاره به میزان اشتغال زایی شرکت های مختلف اظهار کرد بانک ملی با حدود 56 هزار نفر و شرکت ایران خودرو با حدود 52 هزار نفر بیشترین اشتغال زایی را در میان شرکت های مختلف در سال گذشته داشته اند که پس از آنها شرکت سایپا ، بانک صادرات و بانک ملت نیز در رده های بعدی قرار می گیرند.

شایان ذکر است شرکت فولاد آلیاژی ایران از بین 500 شرکت برتر و بزرگ ایران با 14 رتبه صعود ، در جایگاه ردیف 134 قرار گرفت.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 662

بازدید دیروز : 1,133

کل بازدید : 3,324,912